Her er et eks på kjennetegn til måloppnåelse for likninger:
Lav måloppnåelse | Middels måloppnåelse | Høy måloppnåelse |
Eleven kan finne løsning til likninger av typen: 3x+11=27 Eleven kan avgjøre ved innsetting om et tall er løsning av en likning av typen: 3x+11=7-2x Eleven kan avgjøre om en likning løser uoppsatte oppgaver av typene H, I,J, og kan forklare forskjellen på en likning og et utrykk. | Eleven kan finne løsning av likninger av typen: 3x+11=7-2x Eleven kan finne en likning som løser en oppgave av typene H,I,J. Eleven kan avgjøre ved innsetting om et tall er løsning av en likning av typen 3( x5)/4+6=2x34 Eleven kan avgjøre hvordan en finner løsningen til en likning med grafen til denne. Eleven kan forklare hva en løsning i en likning er. −+ | Eleven kan finne løsning av en likning av typen 3( Eleven kan finne en likning som løser en uoppstilt oppgave av høyere vanskelighetsgrad enn H,I,J Eleven kan løse likninger grafisk. Eleven kan formulere en strategi for å løse en lineær likning. |
Kilde: http://skolenettet.no/nyupload/Veiledninger/Matematikk/Undervisningsopplegg/likninger_uo.pdf
hvor finner man mere av dette? gravatar en.gravatar.com/bechbabe
SvarSlett